4 Dzulkaedah

salam 4 Dzulkaedah..buat diri sendiri, buat adik2 n buat sahabat sekalian..Pagi yg indah dgn alunan zikir burung m'buatkan jari-jemari pantas menitipkan sesuatu buat tatapan mata dan hati menjelang exam final yg bakal tiba seminggu lagi..sejujurnya tiada persiapan yg telah saya buat untuk berperang di medan sana, tiada subjek yg saya khatam mahupun skor,berbeza dgn sahabat lain yg saya lihat giat m'buat nota sbgi p'sediaan. Seperti biasa semester ni 3.65 ke atas akan menjadi target sy, ia sbg hadiah kecil buat ibu n ayah, moga semester ni saya turut mampu untuk berikan khabar gembira buat mereka atas result yg cemerlang. Jadi mampukah saya walaupun tiada sedikit pun usaha saya kearah itu.

Minggu2 terakhir kuliah masih terus berjalan dgn rancak, oral, forum masih byk yg belum settle, dan yg paling menarik byk program yg dilaksanakan oleh bdn2 kelab demi memantapkan lagi motivasi diri pelajar. Hari ni ceramah motivasi yg diwajibkan oleh persatuan, diharapkan bakal mengubah personaliti, paradigma, keyakinan dan persediaan utk b'jihad dgn soalan yg menguji minda nnti. Esok pula saya bakal melibatkan diri dgn seminar hafazan, moga ia menjadi 'tiket' kerahmatan dariNya atas masa dan tenaga yg diluangkan buat org lain.

Rahmat atas kebaikan yg kita curahkan buat org lain dgn ikhlas. Ingin saya katakan, inilah antara saatnya utk kita menilai sejauh mana kita dpt membantu sahabat2 dlm kesusahan di saat kita sendiri terhimpit dgn masa. Kebanyakan dr kita sering nafsi2 bila munculnya bulan exam, nota, soalan atau ilmu yg ada kadang2 gagal dikongsi bersama sahabat2 n ada juga sahabat yg inginkan pertolongan kita tatkala kemusykilan ttg sesuatu subjek, namun apa yg kita lihat sikap acuh tak acuh, lepas tgn n sebagainya sering m'jadi alasan kita. Sedarkah anda semua wahai sahabat itu sebenarnya antara 'tiket' kita utk memperolehi kecemerlangan dunia n akhirat? mgkin juga klu anda inginkan anugerah dekan berada digenggaman! SELAMAT BERJAYA

0 comments: